Chladivo R1234yf je schválené Európskou komisiou a v súčasnosti sa začína používať v automobilovom priemysle ako náhrada za R134a, s cieľom znížiť emisie skleníkových plynov z klimatizačných systémov osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Má veľmi nízku hodnotu GWP (GWP= 4 ) až o 99,7% nižšiu ako existujúce chladivá na trhu R134a ( GWP 1430 ).Vďaka tomu plne vyhovuje požiadavkám smernice EP 2006/40/EC kde stanovená hodnota GWP je max. 150 pre všetky novo vyrobené vozidlá s klimatizačným systémom od 1.januára 2017.
Niektoré Automobilky Kia, Ford, Hyundai, Fiat, Mazda, PSA Peugeot Citroën, LandRover už vyrábajú nové modely vozidiel s klimatizačným systémom pre chladivá R1234yf. Náš servis napreduje, preto sme kúpili plničku pre toto chladivo, ktorú dnes má skutočne málokto. Jeho plnenie si vyžaduje dostatočné bezpečnostné opatrenia, pretože je mierne horľavé.
|
Výhody:
|
|
R134a |
R1234yf |
---|---|---|
Chemický názov |
1,1,1,2-tetrafluoroetan |
2,3,3,3-tetrafluoropropen |
Chemický vzorec |
CH2 FCF3 |
CF3 CF=CH2 |
Doporučený olej výrobcom |
Polyalkylen glykol (PAG) (polyolester (POE) |
Polyalkylen glykol (PAG) vyvinutý pro R1234yf (polyolester (POE |
Hodnota ASHRAE |
A1 - netoxický, nehořlavý |
A2L - netoxický, mírně hořlavý |
Bod varu pri 1 at |
-26 °C |
-29 °C |
Kritická teplota |
102 °C |
95 °C |
Kritický tlak |
41 bar |
34 bar |
ODP |
0 |
0 |
GWP |
1430 |
4 |
GWP rozdiel % |
100% |
0,3% |
Chcete dostávať aktuálne informácie o našich službách a akciách?