|
|
Zabezpečujeme prípravu a prevedenie vozidla cez STK, službu, ktorú dnes už považujeme za štandardnú v rámci servisu pre zákazníka.
Ľudovo povedané: „Máte ušetrený jeden deň nervov a nepošlú vás za blbosť preč!“ Vašou jedinou starosťou bude doviesť auto k nám a potom si prísť po „hotové“.
|
Delenie TK:
- Technická kontrola (TK) pravidelná
- TK zvláštna
- TK administratívna
- TK na prepravu nebezpečných vecí (ADR)
|
|
- TK na vydanie prepravného povolenia (CEMT)
- TK pred schválením vozidla jednotlivo vyrobeného, jednotlivo dovezeného alebo jednotlivo prestaveného na premávku na pozemných komunikáciách
- TK opakovaná
|
Intervaly pravidelných technických kontrol (TK) pre určité kategórie vozidiel:
- Malé motocykle dvojkolesové a trojkolesové (L1 a L2) – 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a nasledovne pravidelne v 4-ročných intervaloch.
- Motocykle (L3, L4), motorové trojkolky (L5), štvorkolky (L6, L7), osobné vozidlá (M1), dodávkové vozidlá do 3 500 kg (N1), prívesy do 750 kg (O1) a prívesy od 750 kg do 3 500 kg (O2) – 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a nasledovne pravidelne v 2-ročných lehotách.
- Autobusy (M2, M3), nákladné vozidlá (N2, N3) a prívesy do 10 000 kg, resp. nad 10 000 kg (O3, O4) – 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a nasledovne pravidelne v 1-ročných lehotách. Autobusy kategórie M3 po 8 rokoch od prvého prihlásenia do evidencie pravidelne v polročných lehotách.
- Kolesové traktory (T) a prípojné vozidlá za traktory (R) – 2 roky po prvom prihlásení do evidencie a nasledovne pravidelne v 2-ročných lehotách.
Detaily sa nachádzajú v § 47 Vyhlášky MDPT SR č. 578/2006 Z. z.
Prvé prihlásenie vozidla do evidencie:
Pod týmto pojmom sa rozumie dátum prvého pridelenia evidenčného čísla v SR alebo v inom štáte, ktorým sa identifikuje v osvedčení o evidencii. Ak tento dátum nie je možné zistiť ale známy je rok výroby vozidla, za prvé prihlásenie vozidla do evidencie sa považuje 1. deň roku výroby vozidla.
|
|
|
Povinná výbava osobného motorového vozidla kategória M1 (platí aj pre N1) je nasledovná:
- prenosný výstražný trojuholník, schválený podľa predpisu EHK 27,
- bezpečnostný odev (bezpečnostná reflexná vesta, overal, nohavice, bunda alebo pláštenka), pričom bezpečnostný odev sa umiestňuje v dosahu zo sedadla vodiča vozidla,
- autolekárnička / lekárnička pre kategóriu motorových vozidiel M1, N, T, C a Ps (použiteľná a jej obsah musí byť v exspiračnej dobe),
- príručný zdvihák,
- kľúč na matice alebo na skrutky kolies,
- náhradné koleso s diskom a s náhradnou pneumatikou predpísaného druhu a rozmeru.
Pozn.: Povinná výbava podľa odeskov 4), 5) a 6) sa nevzťahuje na:
- vozidlá, ktoré majú vybavené všetky kolesá pneumatikami zvláštnej konštrukcie umožňujúcej dočasné použitie po defekte s indikáciou defektu v ktorejkoľvek z pneumatík (technológia Run-Flat alebo PAX System),
- vozidlá kategórie M1 a N1, ktoré sú vybavené prostriedkami na bezdemontážnu opravu poškodenej pneumatiky umožňujúcej dočasné použitie alebo vozidlá umožňujúce dočasné použitie pneumatily po defekte s indikáciou defektu.
Pre iné kategórie vozidiel, motocyklov a traktorov nájdete viacej informácií v článku Povinná výbava vozidiel
Pokračujte v čítaníEmisná kontrolaSpäť